Chocolate Chip Cookies

Eftersom att folk ville ha receptet på mina wunderbara kakor så kommer det nu.

Ingredienser:
125g mörk blockchoklad
2dl vetemjöl
½tsk bakpulver
1krm salt
75g smör
½dl socker
1½dl brun farin
½tsk vaniljsocker
1 ägg
2dl havregryn


Slå först på ugnen som ska stå på 175 grader. Hacka blockchokladen, behöver inte vara så noga med att det blir jämnstora bitar. Blanda ihop mjöl, bakpulver och salt.
Sen ska fett, socker, farin och vaniljsocker. OBS! Poröst! Sen ska ägget i. Blanda ihop allting, sist den hackade chokladen. Kan vara ganska krångligt att röra ihop allt, jag rekommenderar en elvisp.
Sen tar man två teskedar och klickar ut smeten på ett plåt med bakplåtspapper. Lämna lite mellan rum för kakorna brukar bli minst dubbelt så stora!
Sen ska de in i ugnen i 10 min och låt dom svala på ett galler sen.
Voila!

Kommentarer
Postat av: klupp

kakansikte <3

2008-11-25 @ 20:31:31
Postat av: fridaaay

tränar du på feelgood???? fett jävla dyrt äre iaf. ska tvinga min papi att betala :(

Postat av: knosse

så jävla goda, åååååååh

2008-11-26 @ 18:45:47
Postat av: 610

asså mmmmmmm<3

2008-11-27 @ 23:27:52
URL: http://sexettnoll.blogspot.com
Postat av: KNOSSE

jag gjorde dom nyss och satan vad goda dom blev, måste bara säga det :D tack så mycket för receptet klaris

2008-11-29 @ 16:34:35
URL: http://KNOSSE.DEVOTE.SE/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback