Go on home

Åh, jag bara känner hur frustrationen kryper i mig. Slog nyss över till trean, Extreme Home Make-Over. Syrran ville se hur huset blev.
Jag vet inte varför familjen blivit hjälp, det framgick inte på de sju minutrarna jag såg. En utav deras söner hade i alla fall varit med i den amerikanska militären. Han hade fått det "hemliga rummet". Han hette Ryan och var 21 år gammal. Sen fick han se sitt rum. Skitfult men det har inte med saken att göra.
Sedan säger hans mamma att det är fint att han får ett speciellt rum när han tjänstgjort i Irak. Jag gissar på att det rör sig om åtta månader. Mamman säger att det måste varit tufft därborta för att när han kom log han inte på flera år.
Killen är 21! Och han log inte på några år, säg tre. Då var han alltså 18 när han kommer hem. Och säkert 17 när han åkte. Hur fan tänker man om man skickar iväg en 17-åring till Irak för att kriga?

Och när jag ändå är igång och skriver arga saker om det mesta kan jag passa på att ta upp katastrofen som råder i Burma. Och hur arg ohch frustrerad jag blir! När flera miljoner människor riskerar att dö i epidemier och av svält så låter man inte hjälp från utlandet komma in. Bara för att de där jävla generalerna är så jävla rädda att nån ska sno deras land! Jag tycker de ska ha varsitt nackskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback