Die die, die my darling

Jag skrev en dagsplanering igår. Den föll.
Jag skrev en till idag. Den föll hårdare.

Nu ska jag i varje fall slå på musik skithögt, sätta på mig raggsockor och öppna fönstrena.
Sen STEDA.
Imorrn hinner jag knappast. Syrran konfirmeras och jag måste plugga franska.
Var jätteduktigt och köpte en almenacka och fixade en massa på banken igår, så nu känner jag att jag faktiskt kan ta tag i skolan det lilla som är kvar. Känns bra faktiskt.
På måndag kommer det en est hit. Hon verkar asschysst och heter Marjaliisa. Det ska bli kul. Och jag får en massa tider att skriva ner i min fina nya kalender för halva priset.

Förresten, JAG MÅSTE DEKLARERA!
Jag är inte 18! Varför ska jag göra sånt för? Jag blir bara ledsen. Jag råkade övertrassera mitt konto i slutet av sommaren. Jag hade inte pengar och de drog en årsavgift på 100 kr. Så blev det en straffavgift och det löste sig och jag har inte brytt mig ett piss. Och sen igår så säger pappa:
- Jusste, du ska ju deklarera!
Och så tar han fram ett kuvert ur en låda. Jag pallar inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback