Kom ihåg mig då

Tänkte dela med mig lite av mina tankar.

Tänkte bara säga att det alltid finns två sidor av saker, och man kan oftast välja själv hur dåligt respektive bra man kan må. Jag hade ett problem förut att jag inte kunde ta ut riktig glädje till hundra procent. Det är annorlunda nu.
Visst vet de flesta att livet inte är någon dans på rosor och att det händer både bra och dåliga saker. När det händer en dålig sak, då finns det alltid en positiv sida. Alltid. Också tvärtom.

Men man kan faktiskt välja att fokusera på det positiva, det kan vara vad man lärt sig, eller minnet av hur lycklig man en gång varit.
Det driver mig, vill jag verkligen vara olycklig när jag vet hur lycklig jag verkligen kan vara? Svaret blir givetvis nej. Då plockar man fram känslorna som fick en att må så bra. Man tänker på hur jävla underbart det var. Och så har man något att kämpa för.

Så jag tänker fortsätta se de bra sakerna i allt, för det får mig att orka. Det ger mig ett mål. Och när jag verkligen mår bra, när jag verkligen känner frid inombords., då gör jag allt av det. För man vet aldrig när man kan behöva den känslan igen.


Just nu lever jag på känslan av sommar, alla mina planer. Och även om jag vet att kanske bara hälften kommer att bli av, så ger det ändå mig energi att fortsätta.
 image20
Det blir ialla fall Peace&Love i sommar. Biljetterna är köpta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback