Story of my life

Min syster har precis berättat hur det kommer att gå för mig i livet.

Jag kommer att bli en businesswoman som jobbar jättemycket. Jag kommer att tjäna bra och kanske till och med chef. Jag kommer att bo i en välinredd lägenhet i New York, men kommer inte att vara hemma så mycket. Jag kommer att vara singel, kanske ha några one-night-stands här och där, men ingen seriöst. Efter att ha blivit sårad efter ett 3 år långt förhållande har jag inte haft nåt. Killar vill inte vara tillsammans med mig eftersom jag alltid jobbar över när de ska överraska mig med middag och eftersom min mobil ringer hela tiden.
Jag kommer att ha många kompisar som jag träffar ofta och mina dagar kommer att bestå av jobb, after-work, ett one-night-stand och sen hem och sova.
Men vändpunkten kommer när jag är 33 och inser att jag har ingen man, inga barn och jag jobbar alldeles för mycket. Då går jag ner till halvtid och köper en kolonilott och börjar intressera mig för trädgårdsarbete. Då träffar jag en man som är lite äldre, kanske varit gift och äger ett stort företag. Vi blir förälskade och gifter oss. Vi får barn, men absolut max 2.

Syrran däremot har tre-fyra barn, lägenheter lite varstans, ett herrgård i Stockholms skärgård och en stor villa på Blåsbo. Hon reser mycket, hennes café går jättebra och jag är avundsjuk på hennes barn.

Stämmer det?

Kommentarer
Postat av: sophiaaaaa

lätt att det stämmer. hehe

men puss på dig

2008-06-15 @ 14:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback