Jag skiter i konversen

Klockan är tio i ett och jag och mamma lyssnar på Magnus Uggla. Tidigare ylade vi Changes med Ozzy Osborne och Black Sabbath. Jag tror inte de flesta gör sånt.
Nu tog visst skivan slut.

Idag skulle jag se på en film som jag velat sett ganska länge. Jag hade spelat in den på vår box. Jag slår på den, mamma och jag sitter i soffan. Då kommer en varningstriangel upp på tvn. Och speakern säger -Denna film innehåller erotiska scenen och är inte lämplig för personer under 18 år.
Visar sig att jag tagit lite fel på namnet när jag skulle spela in den. Crash är en film med Sandra Bullock som jag vill se. Crush är en porrfilm.

Ikväll ska jag nog sova i soffan igen och kolla igenom fler filmer, har en lång lista på filmer jag ska se innan jag åker imorgon. Blir nog La vie en rose, en film om Edith Piaf inatt.

Såg förresten filmen Freedom Writers igår. Baserad på en sann historia om en lärare som tar sig an en klass som är splittrad pga gänguppdelning i och utanför skolan. Men hon lyckas skapa en sortsfamiljestämning bland dessa "problemelever." Hon får flera personer mot sig under processen, bland annat andra lärare på skolan.
Den är verkligen jättebra tycker jag. Alltid kul när man ser en riktigt bra film som är baserad på en verklig historia. Tilläggas kan också att Imelda Staunton som spelar Margaret Campbell är riktigt bra. Jag älskar hennes muskelryckningar när hon blir riktigt arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback