SKOLJOGG & TRÖTTHET

Nu vill jag absolut bara gå hem. Men nej, måste vänta en halv timma på nästa lektion. Har varit en seg dag idag. Först skoljoggen klockan nio, gick fem kilometer och var hemma tio över tio. Åt mat, sov, duschade och fixade lite mer saker och tillbaka till skolan för engelska vid tolv. Efter en seg lektion där jag och Melanie satt och åt choklad var det dags för ännu en håltimma. Och nu sitter jag här.
Vi ska inte ens ha vanlig matte idag, utan också göra en massa värderingsövningar. Gjorde vi igår också. Vår annars så glada stämmning är ganska bortblåst efter gårdagens föräldramöte. Där kom det fram en massa saker, och hälften verkar några fått om bakfoten.
Lärare tar för givet att vi kommer att vara tysta på lektionerna eftersom vi går europa. Visst, vi kanske är den snackigaste klassen på europa. Men det hindrar väl inte lärarna från att säga till. Ibland behöver man en tillsägelse för att man ska vara tyst, men nej. Det får vi inte av lärarna. Och jag tror det beror på att europaklasserna inte borde prata. Man får ofta höra att europaklasserna är väldigt studieinriktade. Och visst, det stämmer säkert. Men bara för att vi pratar ibland och skrattar lite för högt nångång betyder väl inte det att vi inte tar skolan på allvar.
Sen kom det upp en massa annnan skit också, men det känns inte ens värt att skriva om.

Nej, nu ska jag ta tag i mig själv och riktigt tänka igenom vad jag ska ha med mig hem över helgen. Måste plugga som fan. Kunde ha gjort det nu i veckan, men motivationen har inte varit på topp. och då får jag ju skylla mig själv att jag har en massa jobb som ska göras nu.
Ikväll ska jag nog iaf träffa Sebbe och folk. det ska bli kul.
Sen på lördag får vi se,
sen blir det eventuellt hockey på söndag. Stort för mig som inte ens varit på en  hockeymatch förut.
Lördag kanske jag åker till Örebro, men jag tvivlar på det. Men det vore kul. Kanske träffa ida ett tag med :)
PUSSSSSSSSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback