20:04

Alltså, det är helt sjukt hur mycker konstiga tankar man kan tänka egentligen.
Och hur mycket udda saker man kan drömma.
Jag drömde t.ex. för några nätter sen att min hund stod och väntade på hissen inne på Stads Teatern.
Det är väl ändå ganska sjukt?
Och jag har då&då (läs minst tre gånger i timmen) kommit på mig själv att tänka riktigt konstiga saker, typ hur många dörrar har dom i polska hus?
Fast det här är kanske såna saker man egentligen inte bör erkänna, då kanske det blir hospitalet nästa?

Idag har jag träffat Bella en snabbis och sedan Sofie. Vi tre splittade en pizza på Aros, men sen var Bella tvungen att springa till dansen. Men jag och Sofie satt kvar och pratade i över två timmar. Vi ses verkligen alldeles för sällan, och det är väl till stor del mitt fel... Jag är så dålig på att ta kontakt. En utav mina sämre sidor..

Men jag försöker ta tag i det nu, och jag försöker verkligen komma på hur jag vill vara som person och sedan verkligen försöka. Sen är det väl såklart vissa grejer som jag inte kan ändra på, men bara försöka kontrollera lite bättre. Som att inte bli arg på syrran över småsaker bara för att jag lider av sömnbrist.
Men om jag ska vara ärligt så har jag det ändå rätt mycket under kontroll.
Men jag har bestämt mig för att inte ta någon skit, om det inte är absolut nödvändigt.
Men typ smågrejer, som att nån inte svarar när man ringer och sen lovar att ringa upp, och sen skiter i det.
En gång om det händer, det tar jag inte illa upp för. Såna saker orkar jag inte bry mig om, på både gott och ont.
Men har kommit på att i längden tar man kanske illa upp, och det vet man inte på förhand.
Så om man reagerar lite på nåt ett par gånger.
Då kan det vara värt att berätta, för att spara en massa tråkiga känslor sen.

Men sen kanske det inte är bäst att låta bli vid vissa tillfällen.
Sund förnuft - det är en bra uppfinning.
Tacka vet jag den som kom på de ;)
Men jävligt användbart är det iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback