TRÖTT, TRÖTT, TRÖTT

Jag måste verkligen skärpa till mig!
Självdisiplinen är inte på topp för tillfället.

Som igår. Först sitter jag uppe vid datorn alldeles för länge.
Sen börjar jag kladda i min kalender istället för att borsta tänderna.
Väl i säng slår jag på tvn som vanligt.
Men sen är så så svårt att slå av den fast jag vet att jag borde.
Och sen på morgonen räcker inte de fem timmars sömn man fått innan klockan ringer.
Så idag blev det, gå upp, på med myskläder, packa väskan och spring till bussen.

Och nu har jag lunch, och jag är astrött.
På naturen ska vi se Al Gores film "En obekväm sannning".
Jag har hört att den är riktigt bra.
Sen har jag också hört att det inte finns grund för vissa påståenden han gör, och att vissa saker helt enkelt inte stämmer bara.
Jag får försöka granska den kritiskt.
Tänka logiskt liksom.
Men det är så himla svårt när jag är trött.

Liksom message to myself.
Go to bed at night! Don't stay up watching "The Late Show with Conan O'Brien" when Mary-Kate Olsen is there. She is not so interesting.
"Eeeh..... Slut på meddelandet." (Som dom alltid säger här på Carlforsska, när nån ropar upp nåt i högtalaren.)'

Jag börjar om en kvart. Jag undrar om jag måste ha böcker med mig....
Antagligen inte, den filmen är ju lång.
Sen geografi sist av allt.
Det är ju rätt intressant.
Läraren är snäll, och kunnig.
MEN
Han pratar jättetyst, han pratar otydligt, han skriver jättefult.
Allt det kombinerat med att lektionen ligger mellan 14.40-16.10 gör att geografi inte är mitt favorit ämne
PUSS




Här har ni mitt schema, klicka för att få det större. Helt koej tycker jag, men det blir bättre efter jullovet. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback