ONSDAG

Hektisk senaste vecka.
Jag har inte hunnit med någonting, varken kompisar eller skola.
Eller iallafall inga kompisar utanför skolan.

Ukrainarna har åkte hem.
Jag och de flesta andra tycker det är jätteskönt.
De kom i tisdags och sedan dess har jag inte haft något annat liv än dom.
Så här såg schemat ut.
Tisdag: De kom på kvällen och vi hämtade dom.
Onsdag: De hängde med oss till skolan, vi hade möte och sen gick de till stadshuset. Vi fick vara i skolan som vanligt.
Torsdag: De var med hela dagen i skolan. Eller det var tänkt så iaf. De satt mest i ljushallen och var rätt otrevliga. Och vår frustration var ganska stor. Och vi spöade dom i fotboll, 10-2.
Fredag: Vi åkte till Uppsala för att träffa fler ukrainare som bodde hos Uppsalamänniskor. Gamla Uppsala högar först, bara kallt. Sen rushade vi till en skola för lunch och sen vidare till Fyrishov. Sen tog vi bussen hem.
Lördag: Heldag i Sthlm. Livsrustkammaren, vaktbytet, Burger King och Armémuseet. Sen på kvällen blev det party hos Frida.
Söndag: Bowlade och sen spontan gick på bandy. Seriepremiär och ny hall. Lyckat, vi kom in gratis också.
Måndag: Skola och sedan blev det hockey med halva gänget. Riktigt skönt och jag kunde skrika ut mina aggrisioner.
Tisdag: Snabbt möte på skolan och sen en fotosrund utanför. Sen åkte dom till centralen och vi hade lektioner.

Hela veckan har varit relativt kul. Att umgås så mycket med folk från klassen har varit askul tycker jag. Även om hela syftet var att vi skulle ha roligt med ukrainarna. Men de allra flesta var riktigt tråkiga och rätt fantasilösa, och det verkade inte som om de ens  ville göra så mycket med oss. Synd tycker jag, åker man på utbyte till ett annat kand så måste man ju vara öppen.
Vi åker dit i April. Det ska bli riktitg kul tycker jag.

Just nu ser jag bara fram emot helgen.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback