JULAFTON

Tekniskt sett är det ju faktiskt julafton.
Hon är tjugo i två.
Och av någon anledning så sitter jag alltid uppe sist den 23:e.
Alltid.
Eller iaf nu när jag är "stor".

Julstämmningen kom idag. Typ två veckor senare än vad den brukar.
Undrar om det kommer bli så varje år.
Att julstämningen kommer senare och senare.
Fast det kan väl inte komma senare än så här.

Idag har det iaf handlats julklappar för min del,
jag började idag.
Väldigt inte bra, men jag har inte alls varit stressad över det.
Skafferiet och kylskåpet har fyllts på och nu har vi faktiskt pepparkakor också.

Och efter många om och men så kom julgranen faktiskt upp idag.
I vår familj så brukar vi alltid klä granen på kvällen den 23:e.
Fast på senare år har vi lämna den uppgiften till syrran.
Hon är den enda som bryr sig på riktigt.

Farmor är här också, ska nog vara det till juldagen elr nåt.

Imorrn blir det stan, haha.
Ner en snabbis med Petra.
Ska köpa nått mer till syrran.
Kom på en riktigt bra ide faktiskt.

Sen blir det väl mat och presentöppning.
Kom på igår att jag har inte önskat mig nått egentligen.
Eller jo, det enda jag önskat mig är en systemkamera.
Jag har inte ens nämt att jag velat ha nått annat.
Inte så smart, men tanke på att det inte är särskilt realistiskt av mig att tro att jag kommer få en systemkamera i julklapp.
Haha.

Nu ska jag äta mig en pepparkaka och sova.
Återkommer imorrn, PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback